2011-02-14

Alla hjärtans dag

Jag är väldigt kluven till den här dagen. Å ena sidan lever jag för kärleken och älskar idén att få fira och ge fest för kärleken med den eller de man älskar. Å andra sidan blöder mitt hjärta av tanken på alla människor som bli nedstämda och olyckliga av denna dag. Alla som inte har någon käresta, några vänner eller familj att fira dagen med. Alla hjärtans dag ska ju vara just för alla hjärtan, inte bara för dem som är lyckliga med sin kärlekspartner.Och jag undrar ibland hur många som i själva verket njuter av alla hjärtans dag. Det handlar ju i mångt och mycket om pliktchoklad och påtvingade middagar på nån fullbokad restaurang med massa andra par som försöker tvinga sig själva till att ha så jävla mysigt. Som sagt, jag är kluven. Och jag brukar ofta säga att jag vill bojkotta alla hjärtans dag, men det brukar alltid sluta med att jag ändå smygfirar litegrann.

Puss & Kram till alla mina vänner därute. Kärlek till er.

1 kommentar: