2011-02-25

Baklängesmiddag är det nya svarta

Jag älskar nya konstiga trender.

Pratade med en kompis på telefon nyss. Hon är en tjej med koll, om man säger.

Kompis: Blablabla.. sen ska vi på baklängesmiddag.

Jag: Va.. vadå baklängesmiddag?

Kompis: Meh, Karin har du inte hört talas om det??? Hallå liksom, det är ju det nya heta. Nu ska man köra middagen bakvänt. Man börjar med kaffe och avec, sen blir det efterätt följt av huvudrätt, därefter förrätt och slutligen snittar och en draja eller någon annan fin fördrink. Baklängesmiddag är det som gäller nu, sörru.

Jag: Jaha…? (känner mig gammal och förvirrad)

But why? Varför man ska ändra på ett vinnande koncept liksom. Och här satt jag och trodde att man äter middagen i en viss ordning av en anledning. Sockerchock innan maten? Jag säger då det…

Fast jag ska inte va den som är den. Nu är det alltså baklängesmiddag som gäller, antecknat och accepterat. På min baklängesmiddag ska jag löpa linan ut och börja med korv och bröd som vickning och några groggar innan den bakvända 3-rättersen. Herregud va imponerade mina vänner kommer bli av mig. Karin är en tjej med koll, kommer de att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar